FAQ’s Admin februari 6, 2020

FAQ

Vanliga frågor
Frågor vi får ofta
Allmänt

Ja, ring larmcentralen på 031-799 62 22 så hjälper dem dig.

Med Trygg-ID hos Sejfer får du den hjälp du behöver om du råkar ut för en ID-kapning.

Läs mer >

För att få ett fullständigt skydd mot ID-brott räcker det inte längre med bara ett ID-skydd. Därför rekommenderar vi Sejfers Bedrägeriskydd där du får en heltäckande lösning som täcker nästan alla ID-brott, vanliga bedrägerier och annan digital brottslighet. 

Läs mer >

Avtal

Du har varit i kontakt med en trygghetsrådgivare som efter samtalet skickat ett avtalsförslag till dig. Du måste bekräfta avtalet i SMS:et/mailet för att det ska börja gälla.

Du behöver inte göra något alls. Det är bara om du bekräftar avtalet genom att signera det som det börjar gälla.

Du får alltid hem en orderbekräftelse inom en vecka från det att vi mottagit din order. Om du har uppgett en e-postadress får du normalt orderbekräftelsen inom 24 timmar. Informationen finns även i avtalslänken som du fick när du signerade avtalet. Om du är osäker kan du alltid ringa kundsupporten så hjälper vi dig.

 
 
 
 
Fakturering

Sejfer har köpt upp Viviparus Finans och samtliga aktiva avtal. De tjänster du har haft har också övergått till Sejfer utan ändringar och kostnaden kommer att vara densamma under hela din kvarvarande avtalsperiod.

Din faktura skapades innan autogirot blev godkänt. Denna faktura betalar du som tidigare, men nästa månad dras betalningen via autogiro.

Nej, du kan välja andra betalningsintervall som passar dig bättre. Vi erbjuder månadsvis, kvartalsvis, halvårsvis eller helårsvis betalning.

 
 
 
 

Troligtvis är det posten som inte har levererat den. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Såklart ska du inte betala det! Antagligen har detta skickats samma dag som du betalat. Kontakta oss så hjälper vi dig!

 
 
 
Ångerrätt

Det var tråkigt att höra. Kontakta oss på 010-182 08 71 så hjälper vi dig.

Vårt mål är att du alltid ska vara nöjd med köp du gör hos oss. Därför har du fjorton dagars ångerrätt vid köp av tjänster eller produkter hos oss.

Din ångerrätt gäller om du har köpt något av oss på distans, t.ex. via telefon eller vår hemsida. Ångerrätten gäller från dagen efter att du accepterade avtalet och tog del av tjänstevillkoren. Du ser datumet på din orderbekräftelse eller i SMS:et du har bekräftat.

Ditt avtal har en uppsägningstid som du hittar på din orderbekräftelse. Om du är osäker kan du ringa oss så hjälper vi dig med uppsägning.

Uppsägning

Vad tråkigt! Enklast är att du kontaktar kundtjänst på 010-182 08 71 så hjälper vi dig med uppsägning.

Våra bindningstider är mellan 12 till 36 månader. Vissa tjänster har bindningstid på mellan en och tre månader. Din bindningstid finns alltid specificerad i avtalet som du signerade när tjänsten tecknades samt i orderbekräftelsen. Om du inte är säker kan du kontakta kundsupporten.

Vi skickar alltid ut en avisering via brev eller e-post två månader innan tjänsten förlängs. Då har du en månad på dig att säga upp avtalet. Om du undrar över något kring ditt avtal kan du alltid kontakta oss eller logga in via Mina Sidor.

 
 
 
 
Integritget

Var noga med att inte lämna ut dina uppgifter i onödan. Lämna bara ut dina uppgifter till Sejfer eller andra betrodda instanser.

Du har rätt att ta del av uppgifter kring din kreditvärdighet en gång om året. Kontakta oss så hjälper vi dig.

HITTAR DU INTE NÅGOT SVAR?
Här är dina alternativ
Kontakta vår support

Våra handläggare arbetar kontinuerligt för att säkerställa att din fråga besvaras.